Mobilná aplikácia na informovanie obyvateľov
Preskočiť na hlavné menu Preskočiť na hlavný obsah
  • Zmenšiť veľkosť textu
  • Základná veľkosť textu
  • Zväčšiť veľkosť textu
Slovenčina Slovenčina
Slovenčina Slovenčina
English English contact

Doména obec-zehna.sk

Toto je oficiálna webová stránka obce Žehňa.
Oficiálne stránky využívajú doménu obec-zehna.sk.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Domovská stránka obce Žehňa
Žehňa Oficiálna stránka
  • Ikona Seniorská verzia Seniorská verzia
  • Ikona Mobilná aplikácia Mobilná aplikácia
  • Zmenšiť veľkosť textu
  • Základná veľkosť textu
  • Zväčšiť veľkosť textu
  • Samospráva
    Úradná tabuľa
    Úradná tabuľa archív
    Kronika obce
    Obec v kocke
    Obecný úrad
    Úradné hodiny
    Starosta obce
    Obecné zastupiteľstvo
    Hlavný kontrolór
    Oznamovanie protispoločenskej činnosti
    Školstvo
    Ostatné dokumenty
    Symboly obce
  • Život v obci
    Aktuality
    História
    Súčasnosť
    Fotogaléria
    Videogaléria
    Kultúra
    Zaujímavosti
    Šport
    Dobrovoľný hasičský zbor
    Cirkev
    Odvoz odpadu
    Dokumenty k odvozu odpadov
    ☆ Mobilná aplikácia obce
  • Zverejňovanie
    Zmluvy
    Zmluvy archív
    Faktúry
    Faktúry archív
    Objednávky
    Voľby
    Verejné obstarávanie
    Súbory cookies
  • Ako vybaviť
    Ako vybavíte
    Dokumenty na stiahnutie
    Ochrana osobných údajov
    Podateľňa tlačív
  • Kontakty
  • Obrázok #1
Slovenská ikonaEnglish contact ikona
Ako vybaviť
  • Ako vybavíte
  • Dokumenty na stiahnutie
  • Ochrana osobných údajov
  • Podateľňa tlačív

Iné

  • Ako vybaviť
  • Iné
  • Obecné byty

Hlásenie občana k trvalému a prechodnému pobytu:

  • Občiansky preukaz
  • Ak sa jedná o dieťa do 15 rokov, zákonný zástupca predkladá rodný list dieťaťa
  • Cudzinec predkladá cestovný pas alebo osvedčenie o štátnom občianstve
  • Doklad o vlastníctve rodinného domu alebo budovy určenej na bývanie, kde sa hlásite k pobytu
  • Súhlas vlastníka resp. všetkých spoluvlastníkov nehnuteľnosti, kde sa hlásite k pobytu, s výnimkou prihlásenia jedného zo spoluvlastníkov, jeho manžela alebo nezaopatreného dieťaťa
  • Vypísanie prihlasovacieho lístka k trvalého pobytu


Potvrdenie o trvalom pobyte:

  • Občiansky preukaz
  • Správny poplatok – 5,00 €
  • Pri vydaní potvrdenia pre vydanie prvého občianskeho preukazu sa predloží rodný list dieťaťa, potvrdenie je oslobodené od poplatku


Zrušenie trvalého pobytu:

  • Podáva vlastník alebo spoluvlastníci nehnuteľnosti
  • Občiansky preukaz
  • Doklad o vlastníctve nehnuteľností – nie starší ako 3mesiace
  • Trvalý pobyt nie je možné zrušiť manželke spoluvlastníka ani jeho maloletému dieťaťu


Drobná stavba:

Drobné stavby plnia doplnkovú funkciu k hlavnej stavbe, nemôžu podstatne ovplyvniť životné prostredie. Drobné stavby sú prízemné stavby, ak ich zastavaná plocha nepresahuje 25m2 a výška 5m, podzemné stavby, ak ich zastavaná plocha nepresahuje 25 m2 a hĺbka 3m, prípojky inžinierskych sietí a oplotenie.

  • Ohlásenie (tlačivo na obecnom úrade)
  • LV alebo iný doklad, ktorý preukazuje vlastnícke právo k pozemku
  • Súhlas spoluvlastníkov, pokiaľ nie sú všetci stavebníkmi
  • Jednoduchý situačný náčrt v dvoch vyhotoveniach
  • Jednoduchá technická správa v dvoch vyhotoveniach
  • Vyhlásenie kvalifikovanej osoby o odbornom stavebnom dozore
  • Pri prípojkách na inžinierske siete vyjadrenie správcu siete


Ohlásenie stavebných úprav:

Stavebné úpravy, ktorými sa nemení vzhľad stavby a nezasahuje sa do nosných konštrukcií stavebník ohlási stavebnému úradu:

  • Ohlásenie 
  • LV alebo iný doklad, ktorý preukazuje vlastnícke právo k pozemku
  • Súhlas spoluvlastníkov, pokiaľ nie sú všetci stavebníkmi
  • Jednoduchý náčrt stavebných úprav v dvoch vyhotoveniach
  • Technický popis stavebných úprav v dvoch vyhotoveniach


Návrh na vydanie územného rozhodnutia:

  • Návrh na vydanie územného rozhodnutia
  • Situačný výkres v dvoch vyhotoveniach.
  • Rozhodnutia, stanoviská, vyjadrenia dotknutých orgánov štátnej správy a obce
  • Záväzné stanovisko obce 
  • Stanovisko vlastníkov susedných nehn. k umiestneniu stavby 
  • Vyjadrenia správcov sietí technického vybavenia:
  • Doklady o rokovaniach s účastníkmi konania, pokiaľ sa viedli pred podaním návrhu.
  • Záverečné stanovisko o posúdení vplyvu stavby na životné prostredie
  • Preukázanie vlastníckeho alebo iného vzťahu k dotknutým pozemkom
  • Dokumentáciu spracovanú oprávnenou osobou v dvoch vyhotoveniach
  • Návrh na nové využívanie územia
  • Správny poplatok : 6,50 € pre FO, 16,50 € pre PO


Žiadosť o vydanie stavebného povolenia:

  • Žiadosť o vydanie stavebného povolenia
  • Doklady, ktorými sa preukazujú vlastnícke, alebo iné práva k pozemkom a stavbám
  • Kópia z katastrálnej mapy
  • Územné rozhodnutie, ak bolo vydané
  • Projektová dokumentácia stavby v dvoch vyhotoveniach
  • Prehlásenie stavebného dozoru
  • Kópia rozhodnutia – súhlas o odňatí pôdy z PPF (LPF)
  • Záväzné stanovisko obce (v podstránke Tlačivá)
  • Právnická osoba predkladá kópiu platného živnost. listu alebo výpisu z OR
  • Správny poplatok 
  • Doklady o rokovaniach s účastníkmi stavebného konania
  • Posudok Regionálneho úradu verejného zdravotníctva
  • Stanovisko Okresného riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru
  • Vyjadrenie, súhlas vodohospodárskeho orgánu
  • Rozhodnutia, stanoviská, vyjadrenia orgánov štátnej správy
  • Stanoviská správcov sietí technického vybavenia

Poskytovanie informácií

Túto časť upravuje zákon č. 211/200 Z. z. - Zákon o slobodnom prístupe k informáciám.
Osobami povinnými podľa tohto zákona sprístupňovať informácie (ďalej len „povinné osoby“) sú štátne orgány, obce, vyššie územné celky ako aj tie právnické osoby a fyzické osoby, ktorým zákon zveruje právomoc rozhodovať o právach a povinnostiach fyzických osôb alebo právnických osôb v oblasti verejnej správy, a to iba v rozsahu tejto ich rozhodovacej činnosti.

V zmysle § 5 ods. 1 uvedeného zákona Obecný úrad  oznamuje, že informácie súvisiace s činnosťou samosprávy obce môžu občania i záujemcovia o informácie získať:

  • na oficiálnej webovej stránke obce,
  • na Obecnom úrade v (adresu nájdete v časti Kontakt)
  • na informačnej tabuli úradu.

O informácie môžete požiadať obecný úrad: 

  • ústnou formou priamo na Obecnom úrade (adresu nájdete v časti Kontakt, počas úradných hodín OcÚ, 
  • písomnou formou na adrese, ktorá je uvedená v časti Kontakt
  • elektronickou poštou na e-mail podateľne (adresu nájdete v časti Kontakt)

Obecné byty

Žiadatelia sú evidovaní na Obecnom úrade obce a žiadosti budú posudzované postupne ako boli doručené. Uprednostnení sú obyvatelia obce. V prípade uvoľnenia bytu budú žiadatelia postupne podľa poradia vyzvaní k doloženiu potrebných dokumentov.

Kultúrne podujatie

Usporiadateľ verejných kultúrnych podujatí na území obce je povinný písomne oznámiť zámer zorganizovať podujatie na území obce Obecnému úradu, najneskôr 7 dní pred uskutočnením podujatia. V odôvodnenom prípade možno oznámenie podať aj v kratšom termíne.

Zmeny údajov uvedených v oznámení je povinný usporiadateľ podujatia oznámiť bezodkladne.

Verejnými kultúrnymi podujatiami sú verejnosti prístupné divadelné, filmové a iné audiovizuálne predstavenia, koncerty, hudobné a tanečné produkcie, výstavy diel výtvarných umení, diel úžitkového umenia a prác ľudovej výtvarnej tvorivosti, festivaly a prehliadky v oblasti kultúry a umenia, tanečné zábavy a iné akcie v oblasti spoločenskej zábavy. Za kultúrne podujatia sa považujú aj verejnosti prístupné artistické produkcie, cirkusové a varietné predstavenia.

Podujatie sa považuje za verejnosti prístupné, ak sa koná pre individuálne neurčených návštevníkov.

Potrebujete

  • oznámenie o konaní verejného kultúrneho podujatia; 

Poplatky

  • bez poplatku;

Vzor žiadosti nájdete tu: 

Legislatíva

Zákon č. 96/1991 Z.z. o verejných kultúrnych podujatiach

Zákon č. 315/1992 Z. z. o verejných telovýchovných, športových a turistických podujatiach

Dokumenty na stiahnutie:

  • Oznámenie o konaní verejného kultúrneho podujatia | ODT | 0.01 Mb
    Dátum vyvesenia: 23.08.2022

Predbežná ochrana

V oblasti občianskoprávnych vzťahov vzniká množstvo sporov pri uplatňovaní vlastníckych práv. Riešenie týchto sporov je právomoci súdov. Obce ako samosprávne orgány nie sú oprávnené tieto spory riešiť, pôsobia na účastníkov v tom smere aby medzi nimi došlo k dohode o odstránení sporných záležitostí (§ 3 ods. 2 Občianskeho zákonníka č. 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov).

Pri zrejmom porušení pokojného stavu môže obec podľa § 5 Občianskeho zákonníka rozhodnutím predbežne zásah zakázať alebo uložiť aby bol obnovený predošlý stav.

Ak došlo k zrejmému zásahu do pokojného stavu, možno sa domáhať ochrany u starostu obce.

Predbežná ochrana pokojného stavu (§ 5 Občianskeho zákonníka) spočíva v práve fyzickej osoby alebo právnickej osoby domáhať sa nápravy u obce uvedením do pôvodného faktického (predošlého) stavu, a to výlučne vtedy, ak došlo k zrejmému zásahu do takéhoto pokojného stavu – bez ohľadu na právny stav. Obec môže predbežný zásah zakázať alebo uložiť, aby bol obnovený predošlý stav.

Obec zastupuje starosta obce. Ochrana podľa § 5 OZ je výnimkou zo všeobecne platnej zásady, podľa ktorej ochranu proti tomu, kto ohrozí alebo poruší právo, poskytuje zásadne súd. Predpokladom poskytnutia predbežnej ochrany v zmysle § 5 OZ zo strany obce je, že zrejmý zásah do pokojného stavu trvá, alebo ak hrozí nebezpečenstvo jeho opakovania.

Starosta obce nerieši a ani nemôže riešiť v súvislosti s uplatnením postupu podľa § 5 OZ právne otázky konkrétneho prípadu. Rieši iba skutkové otázky, pričom vychádza zo skutkového stavu, aký tu bol pred zásahom do pokojného stavu. Obec sa snaží o obnovenie pôvodného pokojného stavu.

Ak obec má za to, že k zásahu do pokojného stavu skutočne došlo vo veci rozhodne. Rozhodnutie má spravidla povahu predbežného opatrenia. Obec sa v konaní nezaoberá otázkou, či zásah do pokojného stavu bol v súlade s právom alebo v rozpore s ním. Zisťuje iba, či boli splnené podmienky považované OZ pre rozhodnutie.

Tieto podmienky sú dve:

  • musí ísť o zrejmé porušenie pokojného stavu; za také porušenie je treba považovať zásah, ktorý nevylučuje pochybnosti, že sa ním mení pokojný stav (posledný). V praxi sú typické obzvlášť zásahy v oblasti tzv. susedských práv (§ 127 OZ);
  • existencia pokojného stavu; ide o posledný pokojný stav pred zásahom.

Starosta obce vo veci môže rozhodnúť buď tak, že rušiteľovi prikáže v stanovenej lehote obnoviť pôvodný stav pred zásahom (porušením), alebo rušiteľovi zakáže zásah do pokojného stavu, prípadne oboje. Pokojný stav, ktorý sa má obnoviť, alebo zachovať musí byť v rozhodnutí presne, jasne a určito vyjadrený, aby rozhodnutie bolo vykonateľné. V niektorých situáciách môže na riešenie vzniknutého problému postačovať pohovor. Uplatnenie tohto postupu podľa § 5 OZ má význam najmä pri rôznych susedských sporoch pochádzajúcich napr. z obťažovania vodou, snehom zo susedovho pozemku, hlukom, prachom, tienením…

Ak sa dotknutý občan rozhodne riešiť vzniknutý spor cez obec, tak to môže urobiť dvoma spôsobmi:

  • písomne zašle žiadosť adresovanú starostovi obce a v žiadosti podrobne popíše pokojný stav pred zásahom, uvedie dôkazy, svedkov…
  • osobne na podateľni obecného úradu, kde sa spíše písomná žiadosť o riešenie.

Osoba, ktorej práva boli ohrozené či narušené zásahom inej osoby (osôb), sa nemusí obrátiť na obec a môže sa domáhať ochrany svojich práv priamo na súde. Ak sa ale na obec obráti, tá je oprávnená a povinná konať podľa § 5 OZ.

Legislatíva

Zákon č. 40/1964 Zb. (občiansky zákonník)

Vybavenie rybárského lístka

Rybársky lístok vydáva obec, v Bratislave a v Košiciach mestská časť na základe ústnej žiadosti fyzickej osobe, ktorá je spôsobilá na právne úkony. Rybársky lístok sa vydáva:

  • týždenný,
  • mesačný,
  • ročný,
  • trojročný.

Poplatky nájdete v časti: Cenník - Pôdohospodárstvo

Deťom mladším ako 15 rokov sa rybársky lístok môže vydať iba so súhlasom zákonného zástupcu.

Povolenie na rybolov vydáva užívateľ (užívateľom je oprávnená osoba, ktorej Ministerstvo životného prostredia SR (ďalej len "ministerstvo") pridelilo výkon rybárskeho práva v rybárskom revíri). Povolenie na rybolov vydáva užívateľ v limitovanom počte v nadväznosti na analýzu úlovkov a zarybňovací plán. 

Rybársky lístok, povolenie na rybolov, prípadne osobitné povolenie na rybolov, je osoba  povinná mať počas lovu rýb pri sebe a pri kontrole ich predložiť na požiadanie príslušníka Policajného zboru, príslušníka obecnej polície alebo členovi rybárskej stráže.  Rybársky lístok a povolenie na rybolov sú verejné listiny a sú neprenosné.

Od poplatku sú oslobodení

  • žiaci a študenti stredných a vysokých škôl študijných odborov s výučbou rybárstva, zamestnanci štátnej správy s ústredným riadením rybárstva, ktorí majú v pracovnej zmluve aktívne vykonávanie rybárstva, odborní zamestnanci na úseku rybárstva, ak majú vykonávanie rybárstva vo svojej pracovnej zmluve, zamestnanci Slovenského rybárskeho zväzu, rybárski hospodári a ich zástupcovia a osoby ustanovené ako rybárska stráž po predložení potvrdenia o výkone pracovnej náplne alebo povolania, 
  • cudzinci, ktorí prídu do Slovenskej republiky na pozvanie alebo so súhlasom prezidenta Slovenskej republiky, Národnej rady Slovenskej republiky a vlády Slovenskej republiky, 
  • osoby do 15 rokov.
Boli tieto informácie pre vás užitočné? Je táto stránka užitočná?
Našli ste na stránke chybu?
Ďakujeme za Vašu spätnú väzbu

Pomôžte nám zlepšiť obec-zehna.sk

Aby sme vedeli zlepšiť obsah na tejto stránke, chceli by sme vedieť o Vašej skúsenosti so stránkou. Pošleme Vám link na formulár spätnej väzby. Jeho vyplnenie Vám zaberie iba 2 minúty.

Vyplniť prieskum

Pomôžte nám zlepšiť obec-zehna.sk

Prosím nevpisujte žiadne osobné informácie (meno, kontakt a iné).


You can enter up to 350 characters

Dobrý deň, na stránke obec-zehna.sk máte problém týkajúci sa: %issue% (Iné ).

Popis chyby:
%description%

Napíšte nám:

Úradné hodiny:

Deň Čas doobeda Čas poobede
Pondelok: 07:30 - 12:00 13:00 - 15:30
Utorok: 07:30 - 12:00 13:00 - 15:30
Streda: 07:30 - 12:00 13:00 - 17:00
Štvrtok: nestránkový deň
Piatok: 07:30 - 12:00  

Obedňajšia prestávka: 12:00 - 12:30

Kontakt:

Obecný úrad Žehňa
Žehňa 151
08206 Žehňa

info@obec-zehna.sk
+421 517 798 328

IČO: 00328057

Informácie o stránke:

  • Vyhlásenie o prístupnosti
  • Autorské práva
  • Ochrana osobných údajov

Navigácia:

  • Vytlačiť aktuálnu stránku
  • Mapa stránok
  • Cookies

Rýchle odkazy:

  • Naša obec
  • História
  • Fotogaléria
  • Školstvo

Aktualizované:

06.05.2025 13:07 hod.

  • RSS

Správca obsahu:

Správca obsahu je Obec Žehňa.
Vytvorené v súlade s Jednotným dizajn manuálom elektronických služieb.

  • CMS systém (redakčný) systém ECHELON 2
  • web portál
  • webhosting
  • webex.digital, s.r.o.
  • domény
  • registrácia domény
  • spoločnosť webex.digital, s.r.o.

Technický prevádzkovateľ:

webex.digital

Žehňa
Oficiálna stránka

  • Samospráva
    • Úradná tabuľa
    • Úradná tabuľa archív
    • Kronika obce
    • Obec v kocke
    • Obecný úrad
    • Úradné hodiny
    • Starosta obce
    • Obecné zastupiteľstvo
      • - Poslanci, komisie, účasť poslancov
    • Hlavný kontrolór
    • Oznamovanie protispoločenskej činnosti
    • Školstvo
      • - Základná škola
      • - Materská škola
    • Ostatné dokumenty
    • Symboly obce
  • Život v obci
    • Aktuality
    • História
    • Súčasnosť
    • Fotogaléria
    • Videogaléria
    • Kultúra
    • Zaujímavosti
    • Šport
    • Dobrovoľný hasičský zbor
    • Cirkev
    • Odvoz odpadu
    • Dokumenty k odvozu odpadov
    • ☆ Mobilná aplikácia obce
  • Zverejňovanie
    • Zmluvy
    • Zmluvy archív
    • Faktúry
    • Faktúry archív
    • Objednávky
    • Voľby
    • Verejné obstarávanie
    • Súbory cookies
  • Ako vybaviť
    • Ako vybavíte
    • Dokumenty na stiahnutie
    • Ochrana osobných údajov
    • Podateľňa tlačív
  • Kontakty
Mobilná aplikácia
  • Zavolajte nám
  • Napíšte nám